Jeti Dataran Bengkoka, Pitas

Isnin, 22 Jun 2009
pada hari yang sama kami memancing dan tidak dapat ikan...waktu dalam perjalanan balik ke KOta Kinabalu sempat singgah di Jeti Dataran Bengkoka yang dikatakan pusat pelancongan Pitas yang mendapat peruntukan RM1juta, pemandangan di sini semulajadi indah tapi rasanya kalau mengikut peruntukan RM1juta tu...kemudahan yang disediakan di sini rasanya tidak sampai pun satu per empat dari RM1juta tu....terlalu ringkas, tapi entahlah mungkin tempat ni belum siap dibangunkan...tunggu lah 1 atau 2 tahun lagi.
ada kafeteria di sini, boleh lah menjamu selera. jangan risau yang datang jauh-jauh, ada disediakan makanan di sini dengan syarat bayar lah...hehe

pemandangan di sekitar Jeti bengkoka

cantik kan pemandangan di sini...
rasanya macam mau buat rumah di sini ..hehe

tidak jauh dari jeti ada 1 perkampungan... dan ada jambatan panjang ni, selalu sya nampak dorang jemur ikan bilis di jambatan panjang ni.

sebenarnya sempat juga memancing disini...saja mencuba...dan ini hasil pancingan saya....tidak tau ikan apa tapi terlalu kecil lah..huhuhhu...

ini pula mama yang dapat...heeeee geli... ini belud ka? pergerakkanya memang buat kita rasa geli eh...badan panjang dan licin, macam ular pun ada.

0 ulasan:

Catat Ulasan