Rawat wajah ikut Usia (Usia 20an)

Jumaat, 31 Julai 2009

Tampil cantik sepanjang masa....

Usia 20an:
ketika ini kulit wajah masih tegang dan kenyal. mungkin juga jerawat yang tumbuh ketika usia belasan tahun sudah tidak kelihatan lagi. namun kita tidak boleh memandang ringan soal penjagaannya. pada usia 20an, kemampuan sel kulit untuk menjana semula pertumbuhan sel akan menurun sehingga 28%. Untuk merangsang pertumbuhan sel kulit, disarankan menggunakan produk pembersih muka yang ringan kandungannya dan megandungi funsi pengelupasan secara teratur.

Selain pembersih, jangan lupa gunakan krim pelindung sinaran cahaya matahari sebelum keluar dari rumah. Menurut kajian yang dilakukan oleh American Academy of dermatology, sinaran matahari merupakan faktor utama masalah penuaan kulit.

sekiranya anda mempunyai kulit wajah yang berminyak dan berjerawat, cuba lakukan rawatan peeling atau pengelupasan, pastikan rawatan dilakukan dengan betul bagi memastikan sel kulit mati dapat ditanggalkan dengan sepenuhnya. Lengkapi rutin penjagaan kulit wajah dengan rawatan facial sekurang-kurangnya dua minggu sekali.

Produk yang diperlukan:
* Pencuci wajah yang lembut kandunganya
* pelembap kulit wajah
* Krim pelindung sinaran matahari (sekurang-kurangnya dengan SPF 15)
* Penyegar wajah
* Krim mata

Sumber: Majalah RAPI 15 julai 2009

0 ulasan:

Catat Ulasan